напередодні грандіозної оскарівської церемонії вся увага привернута до потенційних лауреатам. Ми вирішили звернути увагу на ті фільми і тих кінематографістів, які, на думку фахівців, несправедливо залишилися без номінацій на “оскар”.

мартін макдонах, “три білборди на кордоні еббінга, міссурі” – найкращий режисер

Здавалося б, ірландському режисерові і його фільму гріх скаржитися. Сім номінацій, у тому числі найголовніша – за найкращий фільм.

Виконавиця головної ролі френсіс макдорманд вважається майже безперечним фаворитом у боротьбі за другу для себе золоту статуетку – першу вона отримала в 1997 році за роль у вже культовому фільмі “фарго”.

Ще один безпрецедентний успіх-відразу два актори: вуді харрельсон і сем рокуелл номіновані на “оскар” як кращі виконавці ролі другого плану.

Однак якщо поглянути на список номінацій в категорії “кращий режисер”, може скластися відчуття, що макдорманд, харрельсон і рокуелл режисували себе самі, та й претендує на звання кращої картина з’явилася сама по собі, з повітря. Мартіна макдонаха там немає.

При цьому претензії на перемогу “трьох білбордів” в головній категорії вважаються всіма експертами більш ніж обгрунтованими. Тим більше що претензії ці вже підтверджені призами за кращий фільм на церемоніях “золотого глобуса” (асоціації акредитованої в голлівуді іноземної преси) і bafta (британської академії кіно, театру і телебачення).

Тобто на ” оскарі-2018 “може повторитися парадоксальна, дуже рідкісна і, прямо скажемо, не дуже зручна для академіків ситуація 2013 року, коли головною нагороди був удостоєний фільм бена аффлека” арго”, а його автор навіть не був номінований на премію кращому режисерові.

джеймс франко, “горе-творець” – кращий актор, кращий режисер

Напередодні оголошення оскарівських номінацій шанси “горе-творця” і його автора джеймса франко, який не тільки зняв фільм, але і зіграв в ньому головну роль, здавалися дуже високими. Він виграв “золотий глобус”, номінований на премію гільдії кіноакторів, та й критики незмінно високо оцінювали його картину, дотепно розповідає історію створення в 2003 році фільму” кімната”, який увійшов в історію як найгірший в історії кіно.

Однак 11 січня – трохи більше ніж за десять днів до оголошення номінацій – франко наздогнала найпоширеніша в цьому сезоні серед чоловіків-кінематографістів біда: газета los angeles times повідомила, що п’ять жінок звинуватили його в неналежній сексуальній поведінці.

Атмосфера, що склалася в голлівуді, змусила його виступити з єзуїтськи збоченою заявою: всі висунуті проти нього звинувачення він відкинув, але в той же час висловився на підтримку відстоюють свої права жінок.

Тепер залишається тільки гадати, чи зіграли сексуальні звинувачення вирішальну роль в тому, що один з найпопулярніших героїв голлівуду залишився в цьому році без номінацій, або ж академікам припала не до душі настільки уїдлива і нещадна сатира на адресу свого нехай і невдалого, але все ж колеги по цеху.

Варто нагадати, що рік тому аналогічні звинувачення не завадили фільму мела гібсона “з міркувань совісті” отримати шість номінацій і навіть дві (нехай і другорядні) статуетки. А кейсі аффлек незважаючи на висунуті проти нього прямі звинувачення зумів отримати “оскара” за кращу чоловічу роль у фільмі “манчестер біля моря”.

Правда, загострення гостроти і нетерпимості до такого роду гріхів на тлі гучних скандалів минулої осені незрівнянно виріс.

Так що франко залишається радіти, що йому вдалося уникнути очікує в аналогічних ситуаціях харві вайнштейна і кевіна спейсі повного краху кар’єри і сподіватися на те, що звинувачення не підтвердяться.

“секретне досьє” – стівен спілберг (кращий режисер), том хенкс (кращий актор)

Знову ж таки-і спілбергу, і хенксу гріх скаржитися: в цілому на рахунку цих ветеранів голлівуду 22 оскарівські номінації і п’ять перемог. Спілберг отримав по ” оскару “як кращий режисер за” список шиндлера “і” врятувати рядового райана”, а” список шиндлера ” був визнаний ще й кращим фільмом. У хенкса ж дві статуетки: за ролі в “філадельфії”і” форрест гампе”.

І все ж “секретне досьє”, здавалося, володіє всіма необхідними для врожаю номінацій якостями. Улюблена голлівудом схема протистояння чесних і принципових журналістів корумпованій державній машині звучить зараз особливо (і навмисно) актуально на тлі неминущого конфлікту між медіа та адміністрацією президента сша дональда трампа.

Та й якість фільму-по-спілбергівськи-цілком гідне.

Проте у картини всього дві номінації. Одна, втім, найголовніша – за кращу картину. І якщо у випадку з макдонахом і його “трьома білбордами” це виглядає як парадокс, то у випадку зі спілбергом – як свідома позиція. Фільм хороший, його відзначають, але “оскарів” спілбергу, мовляв, достатньо. Так вже було ще з двома його картинами:” бойовий кінь “і”шпигунський міст”.

Ну, а друга номінація “секретного досьє” – меріл стріп за головну жіночу роль. Це 21-а номінація відомої актриси. Так багато не отримував ніхто за всю історію “оскарів”.

“на межі” – найкращий фільм іноземною мовою

Німецький режисер турецького походження фатіх акін володіє найвищою репутацією в світовому кіно. На його рахунку – ” золотий ведмідь “берлінського кінофестивалю, номінації на” золоту пальмову гілку ” і приз за кращий сценарій в каннах.

Та й останній його фільм – “на межі” – теж не залишився без уваги розподіляють найпрестижніші світові нагороди журі. Виконавиця головної ролі діана крюгер отримала приз за кращу жіночу роль в каннах, а сам фільм удостоєний “золотого глобуса” в категорії “кращий фільм іноземною мовою”.

Логічно було б очікувати, що історія молодої жінки, яка наважується помститися за загибель своєї сім’ї в теракті, приверне увагу і американських кіноакадеміків. І той факт, що цього не сталося – ще одне свідчення найвищої конкуренції в цій категорії.

Достатньо сказати, що обласкана критиками” нелюбов “андрія звягінцева, номінована і на” золотий глобус”, і на bafta, поступилася своїм конкурентам в обох випадках: відповідно обійденої оскарівської номінацією” на межі “і вишуканої корейської”служниці”.

” нелюбов “в число оскарівських номінантів все ж потрапила, але їй належить вести сувору боротьбу з найсерйознішими суперниками: володарем” золотої пальмової гілки “в канні шведським” квадратом”, вкрай незвичайною угорською стрічкою” про тіло і душу”, удостоєної в минулому році” золотого ведмедя “в берліні, чилійської картиною” фантастична жінка “на актуальну трансгендерну тематику і ліванської стрічкою” образа”, приватний конфлікт в якій розкриває протистояння християн і палестинських біженців.

“проект ” флорида”

“один з найпотужніших фільмів року, у якого вкрали оскари” – так без обиняків озаглавив свою статтю про фактичний провал “проекту “флорида” в номінаціях журнал newsweek.

Номінація у “проекту “флорида” всього одна-у актора віллема дефо в категорії “краща роль другого плану”. І це незважаючи на блискучі відгуки критиків і цілу пригорщу фестивальних нагород.

Режисер шон бейкер звернув на себе увагу три роки тому-зухвалою, винахідливою і неймовірно смішною комедією про лос-анджелеських повій-трансвеститів. Особливо вражаючим виглядав той факт, що повнометражний художній фільм був знятий на три не найновіших смартфона.

За методом зйомки “проект “флорида” куди більш традиційний, але за змістом – злидні і насильство на соціальному дні америки – він не менш гострий, ніж його попередник. При цьому у фільмі немає ні безнадії, ні зловісної естетизації життя знедолених. Як написала new york times,”фільму вдалося поєднати несумісне: в ньому є правда життя і чарівність казки”.

Промах кіноакадеміків-один з найбільших і прикрих в цьому році-тим більше образливий , що, як пише newsweek, останні вибори показали, наскільки нагальною є необхідність вслухатися вГолоси бідної америки.

“забудьте про короткозорість академії-дивіться “проект ” флорида”, – закликає в кінці своєї статті newsweek.