## Відродження викладання: як штучний інтелект може стати Союзником, а не заміною Вчителяв останні роки штучний інтелект (ШІ) увірвався в наше життя, обіцяючи революцію у всіх сферах, і освіта не стала винятком. У повітрі витає відчуття, що ШІ стане панацеєю від усіх проблем, з якими стикаються вчителі, і що він здатний підвищити ефективність навчання до небувалих висот. Однак, як досвідчений педагог, я спостерігаю за цією тенденцією з обережним оптимізмом. Мій досвід показує, що ШІ – це потужний інструмент, але тільки в руках кваліфікованого і підготовленого вчителя. В іншому випадку, він може стати скоріше тягарем, ніж союзником.Я часто чую розмови про те, що вчителі не встигають за змінами, що вони не знають, як використовувати ШІ у своїй роботі. І це, на жаль, правда. Багато шкіл і освітні установи не приділяють достатньої уваги навчанню педагогів роботі з новими технологіями. Але справа не тільки в нестачі часу або ресурсів. Проблема набагато глибше-вона пов’язана з фундаментальним розумінням ролі ШІ в освітньому процесі.У своїй практиці я переконався, що ШІ не може замінити вчителя. Він не може передати знання, надихнути учнів, допомогти їм розвинути критичне мислення і творчі здібності. Він не може замінити людську взаємодію, емпатію і підтримку, які так необхідні кожній дитині. ШІ-це інструмент, який може допомогти вчителю виконувати рутинні завдання, звільняючи час і енергію для більш важливих речей: для індивідуальної роботи з учнями, для розробки цікавих уроків, для спілкування з батьками.Я пам’ятаю, як кілька років тому в нашій школі з’явилася можливість використовувати онлайн-платформу для перевірки домашніх завдань. Спочатку я була налаштована скептично. Мені здавалося, що це тільки ускладнить мою роботу, що я буду витрачати більше часу на перевірку результатів роботи платформи, ніж на перевірку самих робіт учнів. Але, на мій подив, все виявилося зовсім навпаки. Платформа автоматизувала перевірку граматики та орфографії, що дозволило мені зосередитись на змісті творів, наскільки добре студенти зрозуміли тему. Це значно покращило ефективність моєї роботи та дозволило мені приділити більше уваги індивідуальним потребам кожного студента.Однак, я також знаю, що використання ШІ в освіті пов’язане з певними ризиками. Одним з найсерйозніших ризиків є можливість поширення дезінформації. Великі мовні моделі (LLM) часто генерують відповіді, які виглядають переконливо, але насправді є неточними або навіть хибними. І якщо учні не вміють критично оцінювати інформацію, вони можуть повірити в ці відповіді і засвоїти неправильні знання.Тому, я вважаю, що перед тим, як впроваджувати ШІ в освітній процес, необхідно розробити чіткі правила і рекомендації щодо його використання. Необхідно навчити вчителів, як створювати ефективні запити, які призведуть до корисних відповідей. Необхідно навчити учнів критично оцінювати інформацію, отриману від ШІ. І найголовніше – необхідно підкреслити, що ШІ – це всього лише інструмент, який повинен допомагати вчителю, а не замінювати його.У моїй практиці я часто стикаюся з тим, що учні використовують ШІ для написання есе або вирішення завдань. І це, звичайно, викликає певні питання. З одного боку, я розумію, що учні хочуть полегшити собі життя і заощадити час. З іншого боку, я вважаю, що використання ШІ для виконання завдань, які повинні виконуватися самостійно, підриває основи освітнього процесу.Я не проти того, щоб студенти використовували ШІ для пошуку інформації або для того, щоб допомогти зрозуміти складні теми. Але я вважаю, що вони повинні робити це свідомо і критично. Вони повинні розуміти, що ШІ-це не чарівна паличка, яка може вирішити всі їхні проблеми.Они должны быть готовы к тому, что ответы, полученные от ИИ, могут быть неточными или неполными.В заключение, я хочу подчеркнуть, что будущее образования – это не замена учителя искусственным интеллектом, а создание симбиотических отношений между ними. Искусственный интеллект может стать мощным союзником учителя, помогая ему выполнять рутинные задачи, персонализировать обучение и предоставлять ученикам доступ к огромному количеству информации. Но только квалифицированный и подготовленный учитель может направить этот инструмент в правильное русло и помочь ученикам развить необходимые навыки и компетенции для успешной жизни в 21 веке.Ключові моменти, які необхідно враховувати при впровадженні ШІ в освіту:

  • Необхідно розробити чіткі правила і рекомендації по використанню ШІ.
  • Необхідно навчити вчителів, як створювати ефективні запити та критично оцінювати відповіді.
  • Необхідно навчити учнів критично оцінювати інформацію, отриману від ШІ.
  • Необхідно підкреслити, що ШІ – це всього лише інструмент, який повинен допомагати вчителю, а не замінювати його.
  • Важливо пам’ятати про безпеку даних та захист конфіденційності учнів.

Штучний інтелект-це не чарівна паличка, а потужний інструмент, який може допомогти вчителю, але тільки в руках кваліфікованого і підготовленого педагога.

Я убеждена, что будущее образования – это не замена учителя искусственным интеллектом, а создание партнерства между ними. И если мы сможем правильно использовать потенциал ИИ, мы сможем создать более эффективную, персонализированную и вдохновляющую систему образования для всех.