напередодні грандіозної оскарівської церемонії вся увага привернута до потенційних лауреатам. Ми вирішили звернути увагу на ті фільми і тих кінематографістів, які, на думку фахівців, несправедливо залишилися без номінацій на «оскар».
мартін макдонах, «три білборди на кордоні еббінга, міссурі» — найкращий режисер
Здавалося б, ірландському режисерові і його фільму гріх скаржитися. Сім номінацій, у тому числі найголовніша — за найкращий фільм.
Виконавиця головної ролі френсіс макдорманд вважається майже безперечним фаворитом у боротьбі за другу для себе золоту статуетку — першу вона отримала в 1997 році за роль у вже культовому фільмі «фарго».
Ще один безпрецедентний успіх-відразу два актори: вуді харрельсон і сем рокуелл номіновані на «оскар» як кращі виконавці ролі другого плану.
Однак якщо поглянути на список номінацій в категорії «кращий режисер», може скластися відчуття, що макдорманд, харрельсон і рокуелл режисували себе самі, та й претендує на звання кращої картина з’явилася сама по собі, з повітря. Мартіна макдонаха там немає.
При цьому претензії на перемогу «трьох білбордів» в головній категорії вважаються всіма експертами більш ніж обгрунтованими. Тим більше що претензії ці вже підтверджені призами за кращий фільм на церемоніях «золотого глобуса» (асоціації акредитованої в голлівуді іноземної преси) і bafta (британської академії кіно, театру і телебачення).
Тобто на » оскарі-2018 «може повторитися парадоксальна, дуже рідкісна і, прямо скажемо, не дуже зручна для академіків ситуація 2013 року, коли головною нагороди був удостоєний фільм бена аффлека» арго», а його автор навіть не був номінований на премію кращому режисерові.
джеймс франко, «горе-творець» — кращий актор, кращий режисер
Напередодні оголошення оскарівських номінацій шанси «горе-творця» і його автора джеймса франко, який не тільки зняв фільм, але і зіграв в ньому головну роль, здавалися дуже високими. Він виграв «золотий глобус», номінований на премію гільдії кіноакторів, та й критики незмінно високо оцінювали його картину, дотепно розповідає історію створення в 2003 році фільму» кімната», який увійшов в історію як найгірший в історії кіно.
Однак 11 січня — трохи більше ніж за десять днів до оголошення номінацій — франко наздогнала найпоширеніша в цьому сезоні серед чоловіків-кінематографістів біда: газета los angeles times повідомила, що п’ять жінок звинуватили його в неналежній сексуальній поведінці.
Атмосфера, що склалася в голлівуді, змусила його виступити з єзуїтськи збоченою заявою: всі висунуті проти нього звинувачення він відкинув, але в той же час висловився на підтримку відстоюють свої права жінок.
Тепер залишається тільки гадати, чи зіграли сексуальні звинувачення вирішальну роль в тому, що один з найпопулярніших героїв голлівуду залишився в цьому році без номінацій, або ж академікам припала не до душі настільки уїдлива і нещадна сатира на адресу свого нехай і невдалого, але все ж колеги по цеху.
Варто нагадати, що рік тому аналогічні звинувачення не завадили фільму мела гібсона «з міркувань совісті» отримати шість номінацій і навіть дві (нехай і другорядні) статуетки. А кейсі аффлек незважаючи на висунуті проти нього прямі звинувачення зумів отримати «оскара» за кращу чоловічу роль у фільмі «манчестер біля моря».
Правда, загострення гостроти і нетерпимості до такого роду гріхів на тлі гучних скандалів минулої осені незрівнянно виріс.
Так що франко залишається радіти, що йому вдалося уникнути очікує в аналогічних ситуаціях харві вайнштейна і кевіна спейсі повного краху кар’єри і сподіватися на те, що звинувачення не підтвердяться.
«секретне досьє» — стівен спілберг (кращий режисер), том хенкс (кращий актор)
Знову ж таки-і спілбергу, і хенксу гріх скаржитися: в цілому на рахунку цих ветеранів голлівуду 22 оскарівські номінації і п’ять перемог. Спілберг отримав по » оскару «як кращий режисер за» список шиндлера «і» врятувати рядового райана», а» список шиндлера » був визнаний ще й кращим фільмом. У хенкса ж дві статуетки: за ролі в «філадельфії»і» форрест гампе».
І все ж «секретне досьє», здавалося, володіє всіма необхідними для врожаю номінацій якостями. Улюблена голлівудом схема протистояння чесних і принципових журналістів корумпованій державній машині звучить зараз особливо (і навмисно) актуально на тлі неминущого конфлікту між медіа та адміністрацією президента сша дональда трампа.
Та й якість фільму-по-спілбергівськи-цілком гідне.
Проте у картини всього дві номінації. Одна, втім, найголовніша — за кращу картину. І якщо у випадку з макдонахом і його «трьома білбордами» це виглядає як парадокс, то у випадку зі спілбергом — як свідома позиція. Фільм хороший, його відзначають, але «оскарів» спілбергу, мовляв, достатньо. Так вже було ще з двома його картинами:» бойовий кінь «і»шпигунський міст».
Ну, а друга номінація «секретного досьє» — меріл стріп за головну жіночу роль. Це 21-а номінація відомої актриси. Так багато не отримував ніхто за всю історію «оскарів».
«на межі» — найкращий фільм іноземною мовою
Німецький режисер турецького походження фатіх акін володіє найвищою репутацією в світовому кіно. На його рахунку — » золотий ведмідь «берлінського кінофестивалю, номінації на» золоту пальмову гілку » і приз за кращий сценарій в каннах.
Та й останній його фільм — «на межі» — теж не залишився без уваги розподіляють найпрестижніші світові нагороди журі. Виконавиця головної ролі діана крюгер отримала приз за кращу жіночу роль в каннах, а сам фільм удостоєний «золотого глобуса» в категорії «кращий фільм іноземною мовою».
Логічно було б очікувати, що історія молодої жінки, яка наважується помститися за загибель своєї сім’ї в теракті, приверне увагу і американських кіноакадеміків. І той факт, що цього не сталося — ще одне свідчення найвищої конкуренції в цій категорії.
Достатньо сказати, що обласкана критиками» нелюбов «андрія звягінцева, номінована і на» золотий глобус», і на bafta, поступилася своїм конкурентам в обох випадках: відповідно обійденої оскарівської номінацією» на межі «і вишуканої корейської»служниці».
» нелюбов «в число оскарівських номінантів все ж потрапила, але їй належить вести сувору боротьбу з найсерйознішими суперниками: володарем» золотої пальмової гілки «в канні шведським» квадратом», вкрай незвичайною угорською стрічкою» про тіло і душу», удостоєної в минулому році» золотого ведмедя «в берліні, чилійської картиною» фантастична жінка «на актуальну трансгендерну тематику і ліванської стрічкою» образа», приватний конфлікт в якій розкриває протистояння християн і палестинських біженців.
«проект » флорида»
«один з найпотужніших фільмів року, у якого вкрали оскари» — так без обиняків озаглавив свою статтю про фактичний провал «проекту «флорида» в номінаціях журнал newsweek.
Номінація у «проекту «флорида» всього одна-у актора віллема дефо в категорії «краща роль другого плану». І це незважаючи на блискучі відгуки критиків і цілу пригорщу фестивальних нагород.
Режисер шон бейкер звернув на себе увагу три роки тому-зухвалою, винахідливою і неймовірно смішною комедією про лос-анджелеських повій-трансвеститів. Особливо вражаючим виглядав той факт, що повнометражний художній фільм був знятий на три не найновіших смартфона.
За методом зйомки «проект «флорида» куди більш традиційний, але за змістом — злидні і насильство на соціальному дні америки — він не менш гострий, ніж його попередник. При цьому у фільмі немає ні безнадії, ні зловісної естетизації життя знедолених. Як написала new york times,»фільму вдалося поєднати несумісне: в ньому є правда життя і чарівність казки».
Промах кіноакадеміків-один з найбільших і прикрих в цьому році-тим більше образливий , що, як пише newsweek, останні вибори показали, наскільки нагальною є необхідність вслухатися вГолоси бідної америки.
«забудьте про короткозорість академії-дивіться «проект » флорида», — закликає в кінці своєї статті newsweek.
