Марія солодар-відомий російський підприємець, продюсер, інвестор, автор книг по бізнесу та маркетингу і справжній експерт у сфері edtech. Вже більше 10 років створює і просуває успішні проекти в мережі. А за блогом дівчини в instagram сьогодні стежить понад 3 млн осіб.

Ми поговорили з марією, і вона розповіла нам свою історію успіху: з чого все почалося, які труднощі довелося подолати на шляху до перших мільйонів, як прийшла ідея навчати людей бізнес-процесам в digital і що надихає і мотивує її сьогодні.

Сім’я і перші цілі

Я виросла в звичайній сім’ї, мої батьки працювали вчителями. До 15 років думала, що і сама стану викладачем в школі або університеті. Про бізнес думок тоді ще не було — в 90-і його процеси були збудовані інакше, ніж в сучасному світі і викликали лише негативні асоціації. Це зараз є позитивні приклади для наслідування: ілон маск, марк цукерберг, стів джобс, а в той час ні на кого було рівнятися.

У гімназії, де я навчалася, дуже поважали переможців міських та обласних олімпіад. Тоді у мене з’явилася перша велика мета. Після школи я кожен день працювала над науковими роботами, витрачала на це всі вільні години, вихідні, свята. Як підсумок: незабаром моя кімната була обклеєна дипломами переможниці різних олімпіад. Трохи пізніше я навіть поїхала на передачу “найрозумніший” з тіною канделакі. Все це допомогло мені вступити до вузу на бюджет, але головною нагородою став засвоєний навик наполегливо і сконцентровано працювати заради перемоги.

Саме в той час я відчула задоволення від чесно зароблених грошей (моя олімпіадна стипендія). Тоді ж з’явилося велике бажання заробляти.

Після закінчення школи я вступила на філософський факультет київського національного університету тараса шевченка і навчалася на напрямі «політологія». Всі фундаментальні знання отримані мною саме там: про суспільство, людську психіку, економіку і т. Д. Також я самостійно вивчала масову психологію, інтернет-комунікації, їздила на міжнародні наукові конференції з доповідями.

Навчаючись в університеті, я все ще не мріяла про створення власного бізнесу, проте вже робила в цей бік перші кроки. Все почалося з потрапляння в сферу реклами. Я влаштувалася промоутером:вставала о 5: 30 ранку і їхала на роботу на саму крайню станцію метро. Там навчилася взаємодіяти з клієнтами, робити холодні продажі, приймати відмови, усвідомила важливість ltv і рекурентних платежів. І головне-відчула себе частиною системи, що допомогло мені почати швидко просуватися по кар’єрних сходах.

У компанії я доросла до супервайзера (а ночами підробляла хостес), потім працювала бренд-менеджером в іншій організації. За цей час з’явилися знання про те, як влаштований ринок реклами і маркетингу, і за якими правилами він працює.

До 20 років я вже почала працювати на себе: генерувала трафік, створювала сайти, налаштовувала рекламу, проектувала воронки. Поступово зібрала команду з фрілансерів. Ми ще не позиціонували себе як компанію, просто розподіляли між собою мої замовлення.

Перший мільйон

Свій перший мільйон я заробила в 22-23 роки. У 2014 році я познайомилася з тимуром тажетдіновим. Ми стали співпрацювати, продаючи його youtube-курс: я відповідала за маркетинг, воронки і команду, а тимур — за продажі. Незабаром нам вдалося стати одними з лідерів у цій ніші.

Саме тоді ми з ним придумали і впровадили на ринок автоворонку продажів, яка виявилася геніальною стратегією для бізнесу — сьогодні її використовують вже тисячі компаній. Вона дозволяє побудувати тривалі відносини з користувачами, підвищити середній чек, збільшити кількість угод, знизити витрати на рекламу і автоматизувати процеси в мережі.

Це стало справжнім трендом. В даний час мої вебінари і курси по цій темі пройшли вже сотні тисяч чоловік. А книга ” воронка продажів в інтернеті. Інструмент автоматизації продажів і підвищення середнього чека в бізнесі» потрапила в список кращих бізнес-видань за версією forbes.

А що сьогодні?

В якийсь момент прийшло розуміння, що я маю величезний досвід про побудову і влаштування бізнесу в мережі і можу поділитися власними знаннями з іншими. Так ми з командою стали навчати менеджерів онлайн-продажів, інтернет-маркетологів, копірайтерів і фахівців з автоворонка.

Я в неформальній освіті вже більше 10 років. Наші курси пройшли майже 2 мільйони студентів, які стали затребуваними фахівцями на ринку і влаштувалися на роботу в топові компанії країни.

Цього року ми запустили освітню платформу todoo.ru для отримання віддалених професій. Вона дозволяє з нуля оволодіти новою затребуваною спеціальністю і за час від 3 до 10 тижнів стати експертом у своїй галузі. До речі, партнерами проекту виступають роботодавці, які стежать за успіхами користувачів на платформі і «хант» до себе самих старанних.

Так ми вносимо свій внесок у розвиток корпоративної віддаленої культури в країні і трансформуємо її в новому напрямку. В даний час йде розширення бази курсів: до кінця року на todoo.ru з’явиться 10 нових професій. А в 2022 році плануємо запустити міжнародну платформу і вийти на англомовний ринок.

Про натхнення і мотивації

У підприємництві натхнення відіграє величезну роль, дає потужний поштовх для розвитку і генерації нових ідей.

Мене, наприклад, дуже «заряджають» поїздки за кордон. Я намагаюся дотримуватися тенденції lifelong learning і постійно прокачувати себе і свої навички, тому за останні роки встигла пройти навчальні програми в стенфорді, сінгапурі та малайзії.

Головне, що я отримую під час цих поїздок — потужну мотивацію. Там зовсім інші масштаби і якість проектів. Дивлячись на них, можна багато чому навчитися, повірити в себе і зробити на нашому ринку продукт, який буде не гірше, а то й краще, ніж в інших країнах. Тому я кожен день використовую знання, отримані на заході, в роботі-це допомагає завжди залишатися попереду конкурентів.

Wday.ru